5 Mart 2012 Pazartesi

6 Ocak 2012 Oi Va Voi Konseri - Babylon Istanbul

Oi Va Voi yine Istanbul Babylon'a geliyor. Eski konserlerini defalarca youtube'dan izlemistim zaten. Konser tarihleri aciklanir aciklanmaz Biletix'e giriyorum bilet alabilmek icin. Indirimli biletlerin aninda tukenmis olmasi hic de sasirtici degil. Cunku gelenler herhangi bir grubun uyeleri degiller, folklorik, balkanik, cagdas, eglenceli, bazen huzunlu cogu zaman renkli muzikler yapan Londra merkezli Oi Va Voi grubu uyeleriler.

Bu grubu ilk ne zaman tanidigimi dusunuyorum bileti alirken, bir de ilk defa konserlerine gittigim Karlsruhe Tollhaus'u (Kasim 2009). Evet, bu grubu hayatimda ilk defa Aachen'da master yapmaya gittigim sehirde tanistigim arkadaslarimin tavsiyesi uzerine dinlemeye baslamistim.  Dinledikce onlarin ne kadar da hakli olduklarina inanmistim. Stuttgart'ta yasadigim siralarda bir arkadasin konser sever beni Karlsruhe'deki konsere cagirmasiyla ilk tanismami gerceklestirmis oldum bu grupla. Konser harikaydi. Aslinda 4 turk kiz olarak gittigimiz bu konserde, Oi Va Voi'nin sarkilarinda cilginca dans edip butun sarkilara kelimesi kelimesine eslik eden bizler harikaydik. Malum, Almanlarin konserlerde dans ettilerine sahit olmak gercekten cok zor. Ve bu kadar eglenceli muzikler yapan insalarin konserlerinde bile sikilma tehlikesiyle karsi karsiya olabilirsiniz Almanya'da eger ki yaninizda sizin gibi kafa dengi insanlar yoksa.

Hmm nerede kalmistik, evet 6 Ocak Babylon konseri. Steve Levi'nin Karlsruhe'deki konser sonrasi (uzerimdeki Istanbul T-shirtu nedeniyle) Turkiye'ye gidecegim tahminiyle beni Subat 2010'deki Babylon konserine cagirmasi nedeniyle (ve tabii ki o sirada hala Almanya'da oldugum icin konsere gidemedigim icin) benim icin ozellikle anlami olan bu konsere gelebildigim icin cok mutluydum. Baska bir mutluluk da konsere Turkiye'de gitmis olmak, benim gibi kapi gicirtisina oynayan insanlarin bulundugu bir toplulukta tempoyla dopdolu bir sekilde konseri izlemek. Iste bu paha bicilemez!

Konserin kadrosu soyleydi:
Nik Ammar (Guitar, Vocals)
Bridgette Amofah (Vocals)
Josh Bresiaw (Drums)
Stephen Levi (Clarinet, Vocals)
Preetha Narayanan (Violin, Melodica)
David Orchant (Trumpet)



Karlsruhe'de izledigim konserdeki efsanevi kemancilari Anna Phoebe maalesef bu konserde yoktu.

Bir sonraki albumlerini ve konserlerini 4 gozle bekliyorum.

2 yorum:

  1. "Aachen'da master yapmaya gittigim sehirde tanistigim arkadaslarimin.." bunların arasında ben de varım sanırım :) Zeynep'cim yeni fark ediyorum blogunu. Hayırlı ugurlu olsun :)
    Biz aslında 2007'de bi Oi Va Voi konserine gitmiştik ama sen o sırada Aachen'da değildin sanırım..

    YanıtlaSil
  2. Doğru diyorsun Denizcim, senin sayende tanıdım o grubu, sonra da Stuttgart'tayken ben Özlemlerle gittik konserine Karlsruhe'de. Çok eğlenmiştik. Bu yaz Babylon'un Kuruçeşme Arena'daki bahar şenliğine de geleceklermiş.

    YanıtlaSil