25 Mart 2012 Pazar

Birsen Tezer - Haymatlos 24.03.2012

Dün gece Birsen Tezer'in Haymatlos'taki konserine gittik. Birsen Hanım'ı ilk defa canlı olarak dinleyişimdi. Ne yalan söyleyeyim çok etkilendim. Teşekkürler Burak, bu güzel sesi hayatımıza kattığın için.

Normalde bütün konserlerine bir Bülent Ortacgil parçası olan Değirmenler ile başlıyorlarmış ancak bu konserin ilk parçası bu olmadı. Yine de gecenin ilerleyen vakitlerinde bu güzel parçayı Birsen Hanım'dan dinleme imkanına eriştik.

Birsen Tezer'in çok duru ama bir o kadar da güçlü ve tutkulu bir sesi var. İlk parçada vokal ve solo gitarın monitöründe ufak tefek sorunlar olmasına rağmen performanslarından hic birsey kaybetmeden usta bir sekilde çaldilar ve söylediler şarkıları.

Birsen Tezer'i tanımak isteyenler için gelsin: Müzikle ortaokuldan beri içiçe olan Birsen Tezer 1984'te İTÜ Türk Musikisi Konservatuarı'nda resmi olarak başlar müzk hayatına. 1998'de Bülent Ortaçgil'in "Light" albümünde "Kimseye Anlatamadım" şarkısında onunla düet yapmıştır. "Cihan" isimli ilk albümü 2009 yılında çıkmıştır. Ateş Tezer'le evli, bir çocuk annesidir.

Konserde beni en çok etkileyen şarkıları önceden de albumunu dinlerken aşina oldugum "Çal Kapımı", "İstanbul" ve Birsen Hanim'in kanun calarak soyledigi ve yüreğimizi derinden etkileyen, sözü Rüştü Şardağ'a, bestesi Avni Anıl'a ait olan "Aşk Bu Değil" oldu.


Aşk Bu Değil

Aşk bu değil
Aşk bu değil
Yapma güzel
Sen insanı güldürürsün, sen
İnsanı güldürürsün
Sevişirken güzel güzel
Sen insanı öldürürsün, sen
İnsanı güldürürsün
Aşk bu değil
Yapma güzel
Sen insanı öldürürsün, sen
İnsanı güldürürsün

Birsen Tezer'in grup elemanlarıyla ilişkisi çok hoşuma gitti, onlara takılmadan edemiyor, özellikle akustik gitarı çalan Tunç ile şakalaşmaları gözden kaçmadı. Grup üyeleri şunlar:

Birsen Tezer: Kanun, Vokal
Tunç Öndemir: Akustik Gitar, Vokal
Emre Tankal: Solo Gitar
Gürol Ağırbaş: Bas
Emre Günaydın: Davul

Ben bu tarz, gerçekten kaliteli müziklerin bar ortamlarında değerlerinin çok fazla anlaşılmadığı, insanların çalana ve söyleyene saygı duymadan dinleme zahmeti bile göstermeden bulunduğu ortamlarda çalınmasına karşıyım aslında. Konser başlar başlamaz huşu içinde huzurla şarkıları dinlemeye çalışmama rağmen her seferinde birilerinin yüksek sesle telefonla konuşmasıyla ya da gençlerin kendi aralarında alkolün de etkisiyle avaz avaz bağırmalarıyla gitti bütün dikkatim, delik deşik, paramparça oldu çoğu şarkılar. Verilen konserle dinleyici kitlesi arasında bir tezat vardı denilebilir.

Biraz da Haymatlos'tan bahsetmek gerekirse, mekan eski bir hanın icinde L seklinde uzanan iki geniş koridordan oluşmakta. Eski binaların yüksek tavanli olmasının avantajını sonuna kadar kullanmışlar, mekan insanı boğmuyor. Dekorasyon namına çok enteresan ögeler bulunmamakta, dikkatimi ceken tek detay sanki icine bir A4 kagidi sikistirilmis gibi duran duvar lambaları oldu. O hep bildigimiz yuvarlak koyu kahverengi-siyah bar masaları ve etrafındaki beyaz bar tabureleri yorulanlar için bulunmaz bir rahatlık. Mekanın yerleri sanırım hanın orijinal tahta parke zemini ve sanki çok fazla ziplarsak çökecekmiş hissi uyandırıyor, ama yine de çok nostaljik.

3 yorum:

  1. ne güzel yazarmış benim ablam, mucuk

    YanıtlaSil
  2. Clinic Live Music Club'te bende 3 ay önce filan gitmiş ve pek memnun kalmıştım hatta Akın Eldes de bonus oldu bana :)) bloğumdada yazdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok geç tanıdım Birsen Tezer'i. Aslında dinleyip dinlemezden gelmişim ne yalan söyleyeyim. Şimdi bu açığı kapatmak için bundan sonraki bütün konserlerine gitmek hedefim:)

      Sil