12 Mart 2012 Pazartesi

Pinhani - Başka Şeyler 2012

Ayın şarkısını seçiyorum: Pinhani'nin yeni çıkardığı "Başka Şeyler" isimli albümünün 6. şarkısı olan "Değirmendeki" . . .


Albüm Kapağı - http://www.pinhani.com/

5 Nisan 2004'te kuruldu Pinhani. Çoğu insan için Pinhani demek "Kavak Yelleri" dizisi demekti. Diziyi belki de Pinhani şarkılarını dinlemek için izlerdim...

İlk albümleri "İnandığın Masallar"'ı 2006'da, "Zaman Beklemez"'i 2008'de çıkarmıştır grup. "İstanbul'da", "Hele bi gel", "Ben nasıl büyük adam olucam" en çok dinlenen ve beğenilen şarkıları arasındadır.

Grup üyeleri, vokal, gitar ve alto saksafonda Sinan Kaynakçı, gitarda Akın Eldes, bas gitarda Zeynep Eylül Üçer, davulda Hami Ünlü ve Cem Aksel, klavye ve gitarda Selim Aydın'dır.

Gelelim son albümü olan Başka Şeyler!deki "Değirmendeki" şarkısına:
Balkanik öğelerle bezenmiş olan bu şarkı ilk dinlemeye başladığınız andan itibaren sizi öyle bir sürüklüyor ki durmaksızın bu şarkıyı dinlemek istiyorsunuz. Albümünü daha yeni dinlemeye başlamama rağmen bu şarkıyı belki de 100 kere dinlemişimdir.

Değirmendeki şarkı sözleri:
değirmendeki un olsam, değirmendeki
ezilmem böyle, dağılmam kara dut gibi
eğer senden üstün olsam, incitmem seni
gün gelir karşıma çıkarsan, durma dön geri
bilmeden de olsa yapılmaz böyle
affeder miydin sen olsan, ben affetsem de?

uzun bir yolda han olsam, uzun bir yolda
olurdum herkese yoldaş, ederdim fayda
sen bu yolda tek han olsan, suyundan içmem
bileydim sapmazdım zaten bir daha geçmem
çok zaman da geçse unutmam asla
unutur muydun sen olsan, belki çok sonra?


Albümdeki başka bir güzel parça ise 3. şarkı olan "Beni unutur musun". Bu şarkı bildik Pinhanı parçalarına benzemiyor, biraz daha fazla gitar solosu, biraz daha sert, biraz daha eski rock/metalcilere hitap ecedek türden.

Beni unutur musun şarkı sözleri:
saat 4'ü çoktan geçmiş durumda
bütün yollar çıkmaz bu vakitten sonra
kimler doğru söyler, hayatı hakkında
tek doğru zaten yoktur, şanslıyız aslında
bilmem şu anda sen de bir barda sabahlıyor musun?
yoksa yatağında her gece mışıl mışıl uyuyor musun?
bir gün olur da yorgun düşersen beni unutur musun?
bir şeyler kalırsa içinde daima orda dursun

Daha fazla bilgi için:Pinhani Resmi Web Sitesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder